Na polskim rynku sieci handlowych Biedronka, Lidl, Kaufland i Intermarche stosują różnorodne strategie reklamowe, aby przyciągnąć klientów. Analizując działania Biedronki i Lidla można zauważyć wiele podobieństw: obydwie marki w pewnym czasie oferowały w swojej ofercie kultowe maskotki dla najmłodszych (Lidlaki, Świeżaki, Swojaki, Produkciaki itp.). Lidl w swojej ofercie posiada tzw. Ryneczek Lidla, czyli propozycję najświeższych warzyw i owoców, natomiast Biedronka może pochwalić się tzw. Warzywniakiem Biedronki (Biedronkowa Kraina Świeżości). Obydwie marki oferują swoim klientom programy lojalnościowe, czyli w przypadku Lidla - Lidl Plus, oraz konkurencji Moja Biedronka. Umożliwiają one korzystanie z promocji, oferują obniżki, kupony rabatowe oraz specjalne oferty dla użytkowników. Promocje tematyczne również są obecne w przypadku obydwu sklepów. Zarówno Biedronka, jak i Lidl często uruchamiają tygodnie tematyczne np. tydzień włoski - oferujący produkty z danego regionu. Nie może zabraknąć akcji związanych z promocją zdrowia - marki zachęcają do zdrowego odżywiania, promując polskie produkty, żywność bio oraz wegańską. Biedronka i Lidl oferują tańsze alternatywy dla popularnych produktów. Są to marki własne np. Kraina Wędlin, Pikok, Mleczna Dolina, Pilos itd.
Kaufland choć jest obecny w kampaniach reklamowych jego aktywność jest mniejsza niż Biedronki i Lidla. Tak samo dzieje się w przypadku Intermarche. Rzadziej organizują duże akcje promocyjne, są mniej obecni w mediach społecznościowych co ogranicza ich widoczność w internecie. Mniejsza aktywność reklamowa może wynikać z ograniczonej liczby sklepów oraz mniej zaawansowanej strategii marketingowej w porównaniu do Biedronki i Lidla.